LoVe

LoVe

Monday, September 27, 2010

~ ThE PoWeR oF DrEaM ~

Setiap makhluk di muka bumi ini mempunyai impian masing2..ada impian kecik malah ada jugak yg besar~ hehehe =)

Impian aku?? tentulah nak kawen dgn putera raja!! Eh2, silap2..impian aku adalah menjadi seorg guru yg berdedikasi..dulu, aku memasang angan2 ingin menjadi guru tadika..kenapa? kerana aku sukakan kanak2 yg kecik & comey2..aku suka menghabiskan masa bersama budax2 kerana ianya sgt menghiburkan..ianya adalah satu hiburan..tak perlu ke Bandar utk berkaraoke, bermain boling @ menonton wayang utk mendapatkan hiburan..cukuplah dgn melayan karenah kanak2 sahaja..maka ianya adalah satu hiburan!! ( bagi aku jela..bg kowg lantak kowg la)

Terkadang..kawan2 aku terkejut bila aku menyatakan aku tak pernah berkaraoke, apatah lg bermain boling..ntah la, aku tdk berminat utk mengunjungi tempat2 begitu..kenapa?? sbb aku ni baik kah? Bukan..sbb aku ni anti-sosial kah?? Bukan jgk..tp 1 je yg aku taw..aku tak suka hiburan semacam itu..

Berbalik kpd impian td..disebabkan guru tadika itu terlalu simple..

maka aku ‘up’ sket..nak jd guru sekolah rendah..so nt, senang sket nak handle budak2 ni berbanding dgn budak2 sekolah menengah yg mungkin nt lbh besar pd aku..susa aku nak buli nt~ kui3~ kata org pilihlah pekerjaan yg sesuai dgn diri kita & mengikut minat serta kemampuan kita..so, aku rasa dgn menjadi guru spt itu maka..ia mmg amat bertepatan dgn jiwa aku ni..dan ia juga bg meneruskan perjuangan abah & umi ku yg mana kedua2nya adalah guru..

Aku da tak sabar ingin menamatkan pengajian..terasa keinginan utk melangkah ke alam pekerjaan membuak2..sudah terngiang2 di telinga..pelajarku nt memanggil aku dgn panggilan..”CIKGU” @ “TEACHER”.. ‘teacher dira, teacher dira!!’ (aceceh..kuat berangan!!)

No comments: