LoVe

LoVe

Sunday, September 26, 2010

~ NaDiRa Vs NaDia ~

Kami berdua mmg totally different sejak kecik lg..apakah perbezaannya??

Aku di sebelah kiri manakala kakak di sebelah kanan..nampak perbezaannya?? Amat jelas dari segi fizikal..raut wajah kami mmg tak sama lsg..aku berambut ikal, manakala kakak berambut lurus..aku lsg xlawa & dye terlebih lawa..

Kami membesar bersama2..aku berbadan kecik, dye sedikit berisi..aku kerus kering sket sbb kecik2 dulu aku nakal & kuat main (panjat pokok, mandi sungai, maen bola)..manakala kakak lbh kpd mkn & tgk tv (duduk umah je)..

Aku berbaju maroon n kakak berbaju kuning di sebelah aku..spot the difference??

Fizikalnya, aku mengikut umi..manakala kakak mengikut abah..tp perangai sebaliknya..aku mengikut perangai abah & kakak lbh kpd perangai umi..aku kuat bersukan, sama mcm abah..sejak dari sekolah rendah lg..aku aktif dlm olahraga, lompat jauh, lompat tinggi & acara2 pecut..(aku pelari pecut, bkn pelari jarak jauh..) medal & piala aku?? Tak payah ckp..penuh kat dlm bilik aku..dan kakak mmg sgt jeles dgn aku pd masa itu kerana dye xberapa aktif & nak dpt 1 medal pon susah..sejak dr sekolah rendah, aku axtif dlm akademik & sukan..memegang jawatan ketua perpustakawan bknlah 1 keje yg senang..memasuki alam sekolah menengah..aku dihantar ke MRSM Jeli..tp tak lama..aku berpindah ke sekolah biasa, dan xpasal2 cikgu mencalonkan aku ke dlm senarai pengawas sekolah utk Form 2..setelah melepasi ujian bertulis & interview..aku memegang jawatan pengawas sekolah hinggalah ke Form 5..adoi~ penat tak payah ckp..aku ttp dgn sukan aku..bola tampar, bola jaring, hoki & masih lg sbg pelari pecut..

Manakala..kakak yg lbh kpd perangai umi..kuat shopping~ maklumlah..perempuan katakan.. aku?? Mmg xsuka shopping..sebulan sekali je aku kuar g beli barang..2 pon sbb nak beli sabun mandi, sabun basuh & lain2 keperluan..keperluan saje ya..aku xsuka membazir..law perempuan shopping beli ape ye?? Ape lg yg aku tgk..baju, alat mekap..haiyo..aku tak xsuka mekap!! Biar je natural mcm nie..tp, kakak bkn setakat mekap..malah siap bercontact lens lg..aku hodoh je..kakak lawa..

Jom kte tgk time raya yg lepas..

Aku di rumah sedara..umi disebelah..kandid plak~ Wajah asli tanpa mekap..

Kakak mekap bagai nak rak..berjam2~ naseb aku bkn mcm dye..dye xpe la, cantik..aku ni ape yg ade, aku huduh je..

Ntah la..adakah aku jeles dgn kakak?? Tak pon..cemburu bkn sifatku..aku suka menjadi diri aku sendiri..i like the way i am..bkn cuba tiru gaya sape2..itu bkn aku..bila aku nak jd mcm kakak?? No way!! Aku bkn jenis gurl yg gegurl tu..bkn aku lah oii!!

Tapi..setakat aku hidup nie..kawan2 lelaki aku ckp..“awk ni manja..” “awk ni manis..” adoii..nak termuntah aku..dr sudut mana la dowg pandang aku smpai bole terkeluar pernyataan 2..

Kawan2 pompuan plak ckp ape? “ko ni ganas..” “ko ni xda perasaan..org ckp buruk pasal ko pon ko ley bwat bodo lg..” “ko ni pompuan ke laki??” adoii, adoii, adoii..different statement la..

Tp..ada sorg kawan aku, Fazrin..dye mcm bole baca aku sedikit..katanya, aku cuba menyembunyikan perasaan aku dgn cara bwat tak tahu..dye ckp aku menyumbunyikan kesedihan di sebalik mata aku..ada sesuatu dlm hati aku yg aku pendamkan..kenyataannya, betul & mmg betul..BFF mmg faham kte lbh dr kita faham diri kte sendiri..luarannya mmg aku sentiasa senyum..tp hakikatnya, aku cuba menutup kesedihan yg aku sembunyikan selama ini..hanya senyuman pengubat segalanya..

Dan aku xtaw..smpai bila aku harus menyebunyikannya..

Menyusuri hari2 mendatang dgn sebuah senyuman..


biarkanlah aku begini...

No comments: