LoVe

LoVe

Friday, August 20, 2010

~PeRGauLaN BeBas~

latest issue nowadays..

dewasa ini, pergaulan bebas amat menjadi2..
based on my observation..
mostly student2 IPTA & IPTS..
lagi2 kat UiTM Shah Alam ni..
haish!!
rase cam nak lempang je mane2 kapel yg 'bermesra2' dpn aku..
jalan pegang2 tgn..peluk2 bahu..
apakah??!!
gosok2 sane..gosok2 sini..
mengapakah??!!

nak lintas jalan same2..pegang2 lg..
konon2nya mcm ni la.. "jom syg, kte melintas"
tp hakikatnye bg aku.. "jom, kte menuju ke neraka"

tambah2 lg kes pembuangan bayi semakin menjadi2..
persoalannya..adakah mesyarakat sekeliling ambil peduli??
ayat yg perlu dibetulkan..
"sila jangan BUANG bayi anda.."
kepada>>
"sila jangan BUAT bayi haram anda.."
prevention in better than cure..
am i rite??

same2 la kte menjalankan tanggungjawab kte sbg khalifah di muka bumi ini dgn meng'infinity'kan amar makruf & nahi mungkar..
sekian..
(n_n)





6 comments:

zulhilmi said...

setuju..sgt2

aLeXa iXora said...

btol2..makaseh~

Anonymous said...

sgt setuju nad...mmg zamn skrg dh melambak kes mcm2 tue...kesian kt baby tue..

aLeXa iXora said...

yup..mmg kesian..
baby 2 xpatot dilakukan sedemikian..

fakh said...

bETUL tu ..pasangan yang bergaul bebas bukan sahaja berbuat maksiat malahan menyebarkan dakyah maksiat..sesiapa yang cuba menjaga diri dari bergaul bebas lambat laun pasti ingin berpacaran tatkala melihat enaknya berkapel,berpelukan dan berpeleseran...

aLeXa iXora said...

tp sekiranya akidah & pegangan agama diri seseorg itu kuat, sume ini bole dielak~