LoVe

LoVe

Tuesday, November 29, 2011

tiada yang ada

kau tiada
tiada di sini
tiada utk mendengar keluhanku
tiada dalam jagaku

tapi
aku dapat merasakan
kau ada
ada di sini
ada utk mendengar bicara hatiku
ada ketika bibirku menguntum senyum saat memikirkanmu
kau selalu ada

ya
aku dapat merasakannya
dapat merasakan hangatnya cintamu saat mentari menyinar
dapat merasakan basahnya rindumu saat hujan membasahi bumi
dapat merasakan kedinginanmu saat malam melabuhkan tirai
dapat merasakan manisnya dirimu saat bulan berbicara

aku selesa
selesa dgn perasaan ini
benar, tak pernah aku merasa seselesa ini

saat ku keresahan
ketika kau tak disampingku
helaian diariku yg terukir indah itu aku tatap
walau beberapa baris ayat
namun tetap istimewa
kerana
kaulah satu-satunya yg bertuah
yg bertuah kerana dapat mengukir dlm diari cintaku

saat aku merinduimu
ku pejamkan mataku
jelas terbayang manisnya ukiran senyumanmu
lembutnya renungan matamu
merdunya sapaan suaramu
hangatnya disisimu walau dibasahi hujan

sesungguhnya
kau telah mengajarku
erti sebuah kesunyian tanpa dirimu

pulanglah
ku merinduimu sayang



khas utk: MFA


No comments: