LoVe

LoVe

Thursday, October 21, 2010

Johor Darul Takzim

tajuk : bercuti di Johor
tarikh : 21/10/10 hingga 27/10/10
agenda: mengisi study week sebaik2nya~ hehe =P

DAY 1
bertolak ke Johor pd pkol 9 lbh bersama clasmet, Iffah Lailla..menaiki bas Kwok Ping..(kaler ijau striking gler) dr stesen bas sec17..aku sgt teruja krn Johor adalah negeri idaman kalbu..plg mengejutkan, aku bwu taw Iffah ade kembar, Iffah Liyana..sob3~tp yg plg menakjubkan sekali ialah bas seolah2 kosong dgn hanya 3 org penumpang..Dashyat!! aku tertidow sepanjang perjalanan..sedar2 da ada dlm area johor..singgah di hentian Yok Peng yg merupakan tempat persinggahan wajib kata Iffah..kami smpai kira2 waktu Zohor..Mak & adik Iffah yg jemput..terus ke rumah Pak Andak (pakcik Iffah yg nak pegi haji)
kami mkn dgn sopan~ huhu..kenyang je..balik umah le~ hehe^^

sebelum mentari melabuhkan tirai, aku & Iffah sekeluarga ke rumah Pak Andak lg sekali krn ade majlis..majlis dilangsungkan di surau berdekatan..selesai saje solat Maghrib, bacaan Yaasin dimulakan & diakhiri dgn solat Isyak..& spt biasa, part plg best bg aku..menjamu selera!! kami mkn dlm talam..kenyang x? kenyang..(tp nasi dlm talam kami xcukup..hehe)seselai je, maka sesi berbual mesra dlm kalangan org dewasa dilangsungkan di rumah Pak Andak..kami kanak2 riang sabar menunggu utk pulang berehat (walhal masing2 da bwat muka mengantok)

akhirnya, kami balik la agak2 da nak lewat mlm..hari tersebut diakhiri dgn menonton cite yg konon2 best 'Lagenda Budak Setan'.. Best ke?? rase nak memaki hamun je pas tgk..cite ntah pape x masuk akal..da la slow plak 2..aku mane layan cte2 feeling tangkap leleh camtu..haiyo..
sekian utk hari pertama^^

No comments: