LoVe

LoVe

Saturday, June 18, 2011

kebun getah

Assalamualaikum.

Ingat lagi tak Dira ada ckp nak pulun-pulun2 wat kerja dlm post yg lepas? Haa..kat sini la tempatnya. Hehehe~

Pada sebelah petang Jumaat, Dira bersama adik lelaki Dira tu pg menabur baja di sana. Perghh! Memang senang giler kejenya tp lenguh yg teramat sgt gara-gara mengendong bekas yg penuh berisi baja. Selalunya kami mengutip pok (getah sekerat). Memandangkan kakak sudah mengutipnya pagi td maka kami buatlah kerja lain. ^^


Ini adalah kebun getah belakang umah nenek kami. Selesai je yg kat sini kami meneruskan misi di kebun getah yg jauh sikit.

Jalan punya jalan sampai la kat sini. Tapi belum habis dua guni baja di sini, guruh dan kilat sabung menyabung. Maka terpaksa postpone pagi esoknya pulak. Ada la dalam dua bekas je lagi.


Malam 2, disebabkan TV3 je yg elok siarannya maka terpaksa la Dira melayan citer Mission Impossibble III. Macho giler ah Tom Cruise. ^^

Keesokan harinya, awal-awal pagi lagi Dira siap-siap utk ke kebun yg sana tuh utk menyelesaikan misi yg tergendala tuh.
Yes! Siap jugak akhirnya!

And look what i got for my breakfast!

Nasi dagang...

Dan jagung rebus!
yummy2!

Okay, sekarang Dira sudah pon berada di rumah. Umi dtg ambil pagi td. Oh no! Kesihatan tak berapa memuaskan. Sakit tekak dan selsema. Tapi boleh plak swoh adik belikan ABC. ^^

Sekian.
Wassalam.
(n_n)

2 comments:

n.u.r said...

hai dira..:) heh..wlaupun kita jmpa tyme hoki je..tp keep in touch ya..:)

aLeXa iXora said...

ok ida..huhu =)
insyaAllah, jumpa lg time hoki pasni..
^^