LoVe

LoVe

Friday, April 16, 2010

~BeRaKHiRnYa SeBuAh PeRJuAnGaN~


gembira, sedih, kecewa, excited, redha...semua perasaan itu telah bersatu menjadi satu dlm diri ini setelah aku mengambil keputusan untuk mengundurkan diri drpd Pasukan Simpanan Sukarela Tentera Udara Diraja Malaysia (PSSTUDM) atau ROYAL MILITARY ARMY TRAINER (RMAF)...

teringat kembali..sewaktu zaman mula2 menjinakkan diri ini dlm kancah ketenteraan... mcm mane aku boleh terjebak ye?? kisah nye bermula di sini>>>>

minggu mesra siswa, MMS..ia adalah permulaan aku di salah sebuah IPTA yg terkenal... UiTM Shah Alam..seminggu didedahkan dgn bermacam2 program yg kadang2 best, kadang2 xbest sgt dan kdg2 aku pon boleh naik mnyampah..hehe~

tp..dlm byk2 tempat kat dlm uitm 2, 1 je yg aku akan ingat smpai bila2...tmpat pertemuan antara dua hati..DSB..dewan sri budiman..setelah hampir dua bulan mengenalinya..akhirnya depertemukan jua di bawah lindunganNya di suatu pagi yg indah..ketika itu, masing2 perlu menguruskan pendaftaran masuk uitm nie..aku yg ketika itu berbaju kurung pink purplish (ungu mcm pink) n bertudung pink..manakala jejaka idaman hati berbaju kemeja ungu..walaupun mata xsempat bertentang mata, tapi..hati saling berbicara..huhu (n_n)

inilah dia..jejeka yg telah berjaya menawan hati ini setelah hampir setahun... Afendi b. Abu Talib.. he's my only one.....


dari situ lah..wujudnya satu semangat baru hinggakan aku sekarang masih lg berada di shah alam walaupun status aku bkn lg student..dgn sokongannya yg xpernah putus2..aku berjaya melayakkan diri ke bidang yg lebih mancabar ini..jadi ASKAR!! huhu..aku saje2 je tulis nama kat borang palapes..xtaw plak yg 2 adalah palapes udara..tup2, ada panggilan dr pihak 2 mgarahkan aku supaya menjalani ujian kecergasan d stadium...fendi pon nak join same, tp disebabkan clas dye abes lambat ari 2..dye xpg.. da la penat siot..abes je clas, aku terus pg ujian 2..kene lari lam stadium 2..6 lap!! mampos2...tp aku lepas...after one by one, test yg di bg... medical check-up, IQ test, temuduga..mcm2 lg la..sume nye aku berjaya memboloskan diri...hinggalah, penghijrahan berlaku..drpd kolej mawar (mawar is the best) ke kolej teratai (teratai layu di tasik madu)..hehe~



time nie, aku dgn zack xkenal lg..kebetulan dye yg duk tepi aku time dlm trak askar 2..time nak pindah barang...huhu~



ni la permulaan semua batch7 kadet2 air force..time nie ramai lg..pastu..sowg2 mgundurkan diri..sedey2~



hijau..sedamai alam semulajadi, begitulah damainya hati kteowg di ketika ini~

di suatu majlis berbuka puasa semua servis palapes..bersama leftenan muda kesayangan, Tn Naiman..


aku n put...time kat pusat sukan..ade majlis mlm 2..

ketupat kosong~
syahid, kak umi n aku time kacau dodol n bubur lambuk..

byk lg kenangan..law nak cite sume mmg xlarat..nie je yg termampu..
thanx 2 all my air force frenz..

No comments: