LoVe

LoVe

Friday, October 28, 2011

Detective Dira

Assalamualaikum..

Dari kejauhan ini aku mengagumimu..
Setiap baris ayat dari chatting, SMS malah perbualanmu dirakam masuk ke otakku..
Lalu ditransfer ke hatiku..
Dan mmg ia kekal di situ tanpa berganjak sedikitpun..

Bkn salahmu, bkn jua salahku..
Salah cinta itukah??
Bukan salah siapa2, cuma kematangan menangani permasalahan dan persoalan cinta dlm perhubungan ini yg menyebabkan kita terseparate sementara waktu..

Surat mu mmg sentiasa dlm tatapanku..
Ini adalah bukti ke'jahat'an mu..
Yg mmg dicipta oleh mu sendiri..
"Jgn buat baik pd sy sbb sy ni jahat.."
Kata-katamu kuturuti gara2 aku ini umpama pembaris lurus yg mmg lurus selurus-lurusnya..


nasihatmu:
MENGETAHUI PERKARA YG BETUL TDK MEMADAI DAN BERMAKNA TANPA MELAKUKAN PERKARA YG BETUL..

Tapi, haram kejadah jugak dirimu melakukan perkara yg mmg nyata salah di sisi agama..
membuang masa, menonton rancangan2 yg melalaikan, mero***, melepak dsb..

Aku sedar aku tdk sebaik mana..
tetapi aku akan pastikan setiap kata2 ku aku tunaikan dgn sepenuhnya..
Kata2 yg diluahkan adalah doa dan tanggungjawab yg harus dilaksanakan..
jgn hanya pandai berkata2..

1 perkara yg plg aku menyampah yg ada dlm dirimu..
kau senang terpengaruh dgn dunia sekelilingmu..
kawan2 mu mengajak ke sana sini, dgn sng kau mengekori..
kawan2 mu bermain game agry bird, kamu turut mengatakan
"i follow"..

kawan2 mu ber"running man",
kamu turut berunning tiap2 malam menghabiskan episod yg ntah apa2 aje..


Aku sedar diri ini tak sebaik mana..
tapi aku punya pendirian sendiri..

JANGAN BIARKAN DUNIA MENGUASAIMU, BIARKAN KAMU YG MENGUASAI DUNIA..

sudah ku bilang padamu, yg aku hanya pinjaman dari Allah di dunia ini..
sebaik2 mana pun hubungan ini terjalin, SUATU MASA aku tetap akan pergi jua..
biar lambat, biar cepat, aku tak kisah..
hidup aku perlu diteruskan seterus-terusnya..
kerana ia adalah hidup aku, bkn hidup kamu..
mati sekalipun, aku yg mati..
bkn kamu..

Kamu telah mencuri foto ku..
Namun, aku terlebih dahulu mendownload fotomu..
Lalu ku edit2 sesuka hati..
~suka hati aku lah~

Biarkan aku begini..
Tanpa perlu kau tahu isi hatiku..
sudah ku bilang, aku ni penyimpan rahsia segala rahsia..
biarlah segalanya menjadi rahsia..
kerana aku kan Detective Dira dan kamu hanyalah seorg spy yg tdk bergaji..

Kamu hanya pandai bermain kata, tp 1 pun kamu tdk tunaikan..
hey pemimpi yg sejati, bangkitlah dari indah lelapmu..
jadikan mimpi2 mu itu satu kenyataan..
tanpa keberanian, mimpi tdk bermakna..
ngerti itu kamu??!!

aku takkan menganggap kau sbg seorg lelaki jika kamu masih pengecut spt itu..

Selesai sudah kata-kataku..
Wassalam..




2 comments:

Ahmad Irhaf said...

Terima Kasih bagi spark kepada ruh dan jiwa saya.Saat ini,saya telah memberi kesluruhan hati sy pada awak.Walaupun tabiat2 lama masih ada,hanya awak yang saya utama.

aLeXa iXora said...

sy pun tak tahu la nape jd geram sgt dgn awk mase ni..huhu~
segan la plak ble ingat balik..